lördag 25 januari 2014

Spårar rådjur, njuter vår o "solkatter"!

 
Solen visade sig igår...äntligen och vi njöt av fulla drag inomhus, Maja o jag...
 
Tills brandvarnarna satte fart i två rum, o en grå liten dimma infann sig inne.
Jag hade haft spjället till kakelugnen lite "väl" stängt.
Vädra, vädra, vädra, släppa ut katten, få tyst på brandvarnarna och sen gå ut i kylan själv.
 

 Ja' då blev det spårning av rådjur, jag har aldrig varit med om att ha så många djurspår på tomten som denna vinter.
Det är inte mycket snö, så de har spatserat runt o grävt och mumsat, både här o där.
Två stycken nysatta rosor har blivit nertuggade, de hade börjat skjuta skott och få blad innan vintern kom och det känner rådjuren.
Orädda som dom är, de har de till och med gått runt på trädäcket närmast huset.
Så då, vad göra?! Slut på råväcks "vinterkuddar", typiskt!

söt liten en...

bara några "måbrasaker"
Det fick helt enkelt bli duschar av gammal parfym på rosgrenar och på stolpar, lite här och där faktiskt i hela trädgården, man vill ju att det ska lukta "mänska ju`".
Sagt o gjort, e man trädgårdsnörd, så e man :)
Tror att det kan "funka" :)
Vill det i alla fall!
 
"solkatter" när det mår som bäst...
 

...och vi "spinner" vidare.
Fick tidningen Lantliv igår i lådan, den ska jag "kura" in mig i lite senare idag-
de e lite bistert ute.
Må så gott och du lämna hemskt gärna en kommentar om du är inne o kikar!.
 
*
Hej so long, Ewa :)

(psst...en "liten" fadäs har uppstått på flera av mina tidigare inlägg. de har bytt datum till 22 januari och hamnat i oordning. Och TRO att jag har försökt att rätta till det...men får inte till det...ja man kan ju inte vara bäst på allt ;) ;) och livet går trots allt vidare ;) Happy day!






Inga kommentarer: