onsdag 19 mars 2014

Sommarbilder häääär! Behöver lite värme nu :)

 
Ser fram emot frukost ute! Och daglig "morgontitt" och öppen dörr i växthuset!
 
 
Under mitt parasoll...i morgonsol...

Bara strosa omkring i trädgården ... 
är så himla skönt, man mår gott av det helt enkelt!
Sen finns det ju alltid saker att göra
(de é just dé som är bra också),
 men många gånger tar "trädgårdsflummet" :) över!
Som här... och lite bilder blir tagna!
(borde använda systemkameran, ja vet. Ska börja med det så kvalitén blir bättre, men känslan finns här) flum, flum...
 
 
 
 
Det är fortfarande mycket gräsmatta kvar på tomten, jag tyckte i fjol att gräsmatta var onödigt.
Men jag har ändrat mig lite, bara lite,
 det är skönt med lite gräsmatta.
 
Bör tilläggas att rabatterna blir fler och fler år för år.
I fjol tror jag att jag gjorde fyra styckna, utöka rabatter är också populärt här! :)
 
*
Men så tillbaka till verkligheten igen då,
vi har fått snö nu! Bakslag!
Allt är vitt och vi har ca. 3-4 minusgrader.
 
I natt/morse har rådjur varit här och kalasat växter.
Så nu har jag preparerat de områdena, med sånt som luktar obekvämt!
(Dom får gå till grannen) ;)
*
Men en sak gör jag, jag går till växthuset morgon, dag o kväll...kollar temperaturen där.
Har burit ut rosmarin, olivträd o lite annat dit.
 
Det är en härlig känsla,trots allt! :)
 
*
Kul att du kikar in!
Och jag blir glad, om du lämnar en kommentar här inne också!
Förstås!!!
 
***
Gör det, vetja`!
Ha det Fiiint!
Kram
 

5 kommentarer:

Helena sa...

Du har det bra fint i trädgården du!
Jag drar till våren inomhus på Nordiska Trädgårdsmässan i morgon :)
KRAM från mig!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack! Va kul att du tycker det! Va också på G till mässan, får se om det blir! Brukar gå o vill inte missa!
Ha så kul, kram :)

Rost och rädisor sa...

Du har det så lummigt och härligt i trädgården och det är ju tidigt på säsongen ännu! Känner att det är mycket jag vill hinna med innan den drar igång på riktigt. Tror det blir mycket vår på Nordiska imorgon!

Allt gott
/Anette

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Jag vill ha det mera lummigt o flummigt :) de är väl därför man kryper ihop lite in i växterna när man tar bildena. Så känlsan blir så. :)
Tror också att det blir mycket VÅR på mässan!

Hoppas ni får det urtrevligt!

Än är inte riktigt " sista kortet" lagt här ännu.
Kram :)

Katt sa...

Fina bilder som vanligt, får mig att längta till vår och sommar.
Kram!