lördag 17 maj 2014

Några varma timmar på Zetas...


Oj vad man vill handla mycket!
Men denna gång fick jag behärska mig igen,
åker nämligen kommunalt de 45 milen hem.
Jag har en inre röst som säger att man inte behöver nåt, utan det är kul att titta.
Och sen blir man "avbruten" av en annan röst ( som låter som jag) de klart att nåt ska man väl köpa när man ändå är här! :)



Började med en fika, de e ju ett måste... 


Vilken sommardag! O vilken sprakande färgprakt! :)
De e bara att njuta! Här o nu!


En välkomnande entre' är viktigt och de har dom verkligen!


Synd att man inte kan släpa på så mycket, tänk så mycke pengar de hade gått om man kunnat! ;)


Vart det något köpt då, joorå, självklart! Dessa 2 växter fick hänga med hem!
Och 2 höga växtstöd i metall med en kula upp till på bägge, skitsnygga! ;)
Och jätte smidiga att gå omkring med i Stockholmsvimlet och att ha med på tåg ;) ;)


Nu ska här "donas" när man kommer hem, har säkert hänt massor i trädgården, de här dagarna jag 
varit borta!
Undrar lite smått (eller rättare sagt bävar) över hur de kan se ut i växthuset också, har ju varit
varmt även hemma som jag förstår.
Så nu ska det mesta få flytta ut, bära eller brista!

Så var det dags att önska härliga trädgårdsdagar på er! 
Lämna mer en gärna en kommentar här också!
Glad blir jag! :)

Ha det gott
   Kram Ewa :)





4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Vilka grymma prästkragar! Kul att se bilder från Zetas. Har bara sett inomhus tidigare. Det är ju riktigt dåligt att jag aldrig varit där och jag har ju bara 42 mil :-)

Kramen
/Anette

Marie sa...

Sådär tänker jag med... "ska bara titta lite". Jo tjena... ;)
/Marie

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Zetas kan man ju inte missa, kanske ni har så många fina ställen hos er, men här uppe "duggar dom inte tätt"
Marie ;) de ante mig att det fanns fler...
Kram på er :)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

42 mil, nära ;)