lördag 7 juni 2014

Njöt av omgivningarna...

I Phoenixpark på bloominthepark mässan i Dublin
Fortsättning följer här på mitt potpuri av bilder...
Först några bilder på omgivningarna...





Att gilla omgivningarna, med gamla murar härliga planteringar, läckra krukor...
det gick inte att göra annat!
Sååå fint!


Ett helt fält med örter :)


Gillar kallor, försökte mig på dessa en gång hade med mig knölar från Madeira.
Men jag gav upp efter ett par år...
Synd, idag hade jag fortsatt om jag hade haft dem kvar.



Det enkla är oftast det vackraste...


Så var det dags att visa några flera visningsträdgårdar, denna lite japansinspirerad...


Läcker ellerhur! 
Och inte så svåra växter...


Skulle kunna passa att göra om man har en bergig tomt att använda denna som inspiration.


Soft... :)



Enkelt...men ibland är det svårt att hålla det enkelt, kan vara riktigt krångligt att få till.
Och så regnade det på det, så de gick o torkade bort grus som rann ner för trappan.
Himla otur med allt arbete som hade lagts ner, sen tyckte jag synd om alla försäljare av mat, dryck osv. ingen ville ju vara ute o äta, alla skulle ju in. 
Då menar jag Alla!
Och där var det trångt! ;)


Lite försäljning...








Ja många bilder blev det, hoppas ni har fått något lite trevligt av att se dem.
Ha det gott och lämna mer en gärna en kommentar här inne! :)
Trevliga dagar på er!

Kram



4 kommentarer:

Jenny sa...

Härliga bilder, vilken resa du gjort! Så mycket fint, den där skylten på sista bilden gillar jag jättemycket, så otroligt tänkvärd!

/Jenny

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja men tack, ja det var en härlig resa till denna gröna ö.
Tänk att Rhodedenron växte "hejvilt" efter vägrenen också!
Tycker också att texten var bra!
Va kul att du kikade in, välkommen tillbaka! :)

Kram :)

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilken mässa du varit på! Jättekul att se bilderna. Synd med vädret. Regn är ju aldrig kul vid sådana sammanhang. Eller som nu när det öser ner :-)

Kram
Charlotte

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Va kul att du tycker det, ja tur att man trotsade regnet den dagen i Dublin. :)
Som nu man lär sig "dansa i regnet" enligt ordspåket, vad det regnar... sätter ut dahlior här mellan regnskurarna.
Kul Charlotte att få en kommentar från dig! :)
Ha det gott!

Kram :)