tisdag 10 juni 2014

Runt knuten...


vackert o vilt! :)
(Visningsträdgårdar i all ära, men nu blir det naturligt!)



Gillar den här ängkänslan...




...som matchar trädgården!
Eller tvärtom! :)


Försöker att få "röjarmannen" att inse att det är fint med lite ängkänsla...
så här kan det se ut innan grannen har röjt bort allt gräs på deras jordkällare...det kan ske när som helst inom loppet av en kvart...och då ser allt annorlunda ut även på min tomt!
Utan att jag får välja!

*
Gillar det lite vilda JAG!


Här ser det också vilt ut, men det är en rabatt, min :))
Har inte hunnit med riktigt...
det växer... 


Bland äppelblom! :)


Igår såg det ut så här...idag har det mesta " snöat" bort...
och det har regnat i massor!




Man får inte titta så noga...orensat mot gatan...också... ;)
men färgglatt är det!


Och så lite körsbärsblom!:) O tulpaner som sjunger på sista versen...




Jag satte massor av tulpaner i fjol och det vart en helt annan trädgård i år!
Som varje år...trädgården är i ständig förändring!
*
Undrar om man blir riktigt klar någongång...nöjd liksom? Hmm... :)
*
Jättekul att du kikade in, lämna gärna en kommentar här inne!
Det gillar jag!
Kram
 
















4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Gillar också det vilda när trädgårdens gränser suddas ut mot naturen. Du har en jättehärlig trädgård och fint att se äppelblommorna igen. Hade nästan hunnit glömma bort hur vackra de är på bara ett par veckor.
Ha det fint
Anette

Anna Vattenkanna sa...

Vilt möter tuktat - ett skönt möte som förhöjer varandras uttryck. Alltsammans blir vackrare på så sätt.

Kram

HWIT BLOGG sa...

Åh vilka härliga bilder! Ja jag gillar också det vilda...men sen vill jag gärna ha välklippt gräsmatta och inte alltför mycket ogräs...och det har man ju hi hi!
Ha en fin vecka med sol och värme!
Kram,
Titti

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja det går undan i trädgården, ena gången vill man inte att rosenmandeln ska blomma över, men när den är klar tar körsbärs o äppelträd över...
Det är ett skådespel av "dess rike" man bjuds på! :)
Ogräs o välklippt vill man ha också.

Tack för era kommentare, blir så glad att ni kikar in! :)

Kram :)