onsdag 9 juli 2014

En kvällstitt...

Satte mig ner i "gropen" som den kallas och fick lite vy o skuggbilder i sikte, der börjar bli kväll...
det var fint bara...
Innan helgen såg det ut så här...

En stilla stund i däckstolen...tänkte jag...


men icke...kom på att jag måste fotografera lite denna fina kväll.


Har faktiskt lagt manken till här inne i köksträdgården detta år, men försådden gick inte som planerat...det är mycket som inte vill gro...


Gjorde ett häststaket som fick buskarna på plats, 
( konstigt jag var inne tidigare på att jag skulle vilja ha mindre falurött på min tomt, och så... Japp, rött!)
de tog bort så mycket solljus till jordgubbarna.
Jag har alltid tyckt häststaket varit så fint...men var ska man få upp ett sånt?! O vips så kom ideen! :)
Sen vart det några portaler och växtstöd av rönnsly, där det ska "krylla" bönor runt hela! :)


Hade sått vaxbönor, vart inget av dem. 
Så nu har jag petat ner några brytbönor vid spaljen.

*
Sen har jag sallad, mangold, grönkål, tomat, rosenbönor, blåbär, hallon, vinbär, rabarber, kryddor o lite annat...

*
Har växt en del eller ganska mycket faktiskt, sen dessa kort är tagna och 
nu hoppas jag att vi får lite regn på nätterna, för dagarna är stekheta!
Solskyddsfaktor, solbrillor, shorts o flipflop...nu har sommaren kommit! Igen!
Härligt!

Ha det så gott
Och du, lämna gärmna en kommentar om du gillar min sida!

Kram påre'






3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Halloj tjejen! Så fin köksträdgård du har. Konstiga bönor som inte växer. Här är det morötterna som kinkar. Plockat 3 dl sockerärtor idag och 1 l ampelgubbar.
Anette

Annika Christensen sa...

Hej hej!

Jo jag gör små buketter med lammöron, lavendellemonad mm
Det finns lite pyssel i Året Runt som kommer ut här i dagarna.
Sedan gör jag små små kransar av olika slag som ligger i skåpen lite här och där och doftar gott.
Imorgon skall jag göra en lavendelmask med lera och avkok från lavendel.

Allt gott
Annika

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Åhå, spännande!
Tack för tipset Annika!
Anette, det var inte dåligt 1 liter ampelgubbar låter härligt! :)