tisdag 15 juli 2014

Jag e hopplös...

så fort jag fått iväg saker o ting från gräsmattan, så kommer jag på nåt nytt.
Idag vart det några stenblock och ett loppisfynd stående på en betongring, bredvid min nya rosenrabatt...


 Tanken är att man ska kunna sitta där på den "nätta" stenpallen och dofta på rosorna! :)


En ros har slagit ut och doftar unnnderbart!


Vacker är den också...


Pioner i blom, inte tokigt heller, hör inte till samma rabatt men jag väntar på att en nyplanterad ros ska slå ut där också.
Hade tänkt att de skulle blomma tillsammans, men så vart inte fallet! 


Ja så var det de här med att placera saker o ting på gräsmattan, inte bra när man ska klippa gräset och det känns oproffsigt!
Nu är ju inte jag ett proffs i och för sig och det är säkert därför det blir så här igen...o igen, precis när man jobbat bort alla andra ställen som har haft gräs som underlag...ja, ja...
det kunde varit värre, kanske?! ;)
*
Nu ska jag bara komma på vad jag ska plantera i zinkbaljan och sen ska jag lägga till lite piff ( nån växt) runt nåt av stenbenen, "mjuka" till det lite...
Och sen har jag en idee om att lägga några trampstenar i gräsmattan, som kan se lite skoj ut.
Så tänker jag nu, imorgon kan det bli något annat påhitt! :)
*
Men inte nöjd med att jag har "sabbat" gräsmattan...
Fortsättning följer...

Ha det superbäst!!!!! :)
Lämna gärna en kommentar här, kanske har du nån kanon idee att dela med dig av!
Glad blir jag! :)
Kram



2 kommentarer:

Jenny sa...

Pioner och rosor, alltid vackert!

/Jenny

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja jag gillar dem...tänk om dom gick att konservera och få att blomma forever... :)