tisdag 6 januari 2015

Tillbakablick och mycket "fira" våren 2014.



En hektisk vår var det!
Och jag var rädd att jag skulle missa tulpanfröjden, så mycket lökar som jag satte ner hösten innan.
Jag var så förväntasfull!

Vi kunde sitta i växthuset redan i mars! :)
Grilla, börja ta ut växter...det har aldrig hänt förr!
Njutbart! Njöt...
*
Nu har vi bara haft växthuset sen våren 2010,
 men i alla fall! :)
Vi fick en väldigt mild och snöfattig vinter förra året.


Och en tokhet och regnfattig sommar!


Vinter och vår drömde jag om dahlior, rosor...








och tulpaner som jag hade planterat och beställt.


April
 * 
Men först "mötte" vi en iskall vår NY, "guben" fyllde jämnt...


Födelsedagsresa... :) 
*
sen gick resan vidare till Florida ...
  

och Key West...
helt fantastiskt var det 
 och varmt!
Vi åkte "nercabbat" i en hel vecka efter kusten! :)
Göra om???
Jaa Tack!!!! :)
*
Man kunde inte oroa sig för att man skulle missa tulpanblomning
 och rosenmandeln hemma då...
eller?!
 jooo...tänk ...
tror du inte att man ändå gjorde det...
...
i all den härliga vår man upplevde Over there. :)


Maj
*
Lite skadad är man trots allt! ;)
*
Våren hemma hade visat sig stannat upp ett tag...
så nån tulpanblommning var det inte ännu.
*
Det vart storfest "discotema Studio 64" hemma med hyrd lokal, 150 gäster och 3 Jubilarer inkusive min "gube".
*
Sen en tur till...

Ett otroligt sommarväder i Huvudstaden...kofta och jacka och skor åkte av och flip flop inhandlades.
Vi var på ytterligare en femtiofest för två jubilarer, åkte hem på lördagen
för att fira min mor som också fyllde jämt!


Men innan vi tog tåget hem så spenderade vi många härliga timmar i ett vårigt Stockholm! :) 


Sen helgen efter (det är fortfarande  Maj) for vi till Ireland med min släkt, och firade mor på hennes resa ! :) 


Så vackert där, dit vill jag också tillbaka.
En hel del regn och inte så varmt, men otroligt vackert! 


Men hur går det nu hemma med mina tulpaner?
Har allt blommat över?
Rosenmandeln som blommar så kort, var det över?


Nä!
Vi hann med det mesta! :) 




Borta bra och hemma bra också ;) 





 Ja det var det hele för denna gång...
*
En händelserik vår kan man säga!
Så kul att du vill kika in till mig!
Lämna gärna en kommentar om du vill!
Det blir man så Glad över! Ellerhur?! 
I alla fall jag! ;) 
*
Ha det gott 
Kram 




13 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Härlig tillbakablick - skall till Irland någon gång i vår och tar gärna emot tips!
Maila mig på isastradgard@hotmail.se om du vill ha fröer !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Inger sa...

Så mycket trevligt du varit med om!
Kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack snälla ni! Isa jag mailade dig, måste skrivit npn bolstav fel.
Ja visst var det mycket trevligt som hände, verkligen!
Visst skulle ni bägge till Irland framöver?
Jag hann inte med så mycket spec. Trädgårdar, vet att jag gav lite tips i inläggen från bloominthe parkmässan tidigare. Och till detta ställe med borgen.

Jag mailar igen Isa ! tack!

Och ha det gott ni bägge, kram :)

Rost och rädisor sa...

Vilken rivstart du hade på gamla året och tulpanerna höll vad de lovade.

Varmt tack för växthustipsen. Ståhöjd är ju viktigt.

Kram Anette

Annika Christensen sa...

Vilket fantastiskt år du har haft.
Alla dessa resor låter helt underbart.
Ha en skön helg
Annika

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja det var innehållsrikt på många plan. Tack själva, ha en trevlig helg!

Kram Ewa :)

Cat sa...

Vilket underbart trädgårdsår du haft.
Ha de gott. Kram, Cat

HWIT BLOGG sa...

Vilket härligt år! Kul! Jättefina bilder och hoppas detta år blir lika roligt...
Ha en skön helg, ta hand om dig!
Kram Titti

Tittis trädgård sa...

Vilken härlig vår du haft! Underbart med alla vackra vårbilder. Trevlig helg/ Titti

Anonym sa...

Det var verkligen en händelserik vår! Så många resor och så mycket ljuvligt ni upplevde. :) Men jag håller med dig.. hemma är alltid bäst!
Kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja verkligen! Tack så hemskt mycket för era gulliga kommentarer! Så kul att ni kikar in.

Ha en mysig lördagkväll!

Kram Ewa :)

Jenny sa...

Underbara bilder, vad mycket fint du har att minnas. Det värsta med att resa är om man missar något viktigt hemma, jag håller med. Var livrädd att pionerna skulle blomma för fullt med vi var i England i juni, men det var ju så kyligt så de väntade på mig.

Jenny

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Jamen tack, ja! Ja jag var också orolig för pionerna där i maj! ;)
Tack för att du kikade in, ha det gott!
Kram Ewa :)